17 Ekim 2008 Cuma

İçli Köfte



malzemeler;
yarım kilo kıyma,
3.4 tane kuru soğan(orta boy)
biraz maydanozkarabiber,
tuz,yağ(arzuya göre ister tereyağ,ister margarin)
dışı için:
yarım kg. ince köftelik bulgur,
1 su bardağı kadar irmik
bir yumurta
bir kase kadar un(aslında göz kararı yapıyorum ben)
kimyon,
bir yemek kaşığı salça
sos;bir tatlı kaşığı salça,
yarım çay bardağı çiçek yağı,
iki diş sarımsak...
önce kıymamızı soğanla kavuralım,içine karabiber,tuz,yağ koyup soğumasını bekleyelim(dondurucudan yardım alıyorum ben soğuyunca içine maydonozunu doğrayalım...diğer yandan;bulgurla irmiği biraz ıslatalım,10 dk kadar bekleyelim ve içine yumurtasını,salçasını,kimyonunu koyup yoğurmaya başlayalım,bir miktar un katıp yoğurmaya devam edelim,iyice özlü olacak bulgurumuz,unla ve suyla kıvamına gelene kadar yoğuralım,elimize ceviz büyüklüğünde parçalar alıp açalım ve açtığımız bulgurun içine kıymamızı koyalım ve kapayalım,böylelikle bitene kadar köftelerimizi içleyelim,biten köftelerimizi haşlayalım,çıkarıp servis tabağına alalım,biz soslu seviyoruz,hazırladığımız sarmısaklı salçalı sosu üstüne döküp afiyetle yiyelim...(tencereye attığımız köftelerin haşlandığını anlamanın en kolay yolu,haşlanan köfteler suyun üstüne çıkar buda haşlandığının işaretidir )
resmim güzel çıkmamış özür dilerim arkadaşlar
Afiyet olsun...
*********
********
e benim sitem işte :))

Hiç yorum yok: