29 Ocak 2009 Perşembe

Profiterol...


Malzemeler

2 su bardağı su
2 su bardağı un
1 paket margarin
6 yumurta

İç kreması;
5 su bardağı süt
6 yemek kaşığı un
10 yemek kaşığı tozşeker
2 paket vanilya

üstüne
2 kare paket eritilmiş bitter çikolata(80 gr)
4-5 yemek kaşığı süt

ben çikolata sosunu tercih ettim,onun içine 2 pakette çikolata erittim...

Yapılışı

Su ve margarini bir tencereye koyup, orta ateşte kaynatın. İçine unu döküp, tahta kaşıkla hızlıca karıştırın. 1-2 dakika içinde un toparlanıp hamur oluşacaktır. Bu hamuru soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra 6 yumurtayı birer birer kırıp, karıştırarak hamura yedirin. Yumurtaları iyice yedirdikten sonra yoğun ve yapışan bir hamur elde edeceksiniz.

Yumurtaları yedirme işlemini mikserin spiral şeklindeki yoğurma uçlarıyla yapmanızı öneririm

Fırını 180 derecede ısıtın.Hamurdan kaşık yardımıyla bir parça koparın. Ve başka bir kaşık yardımıyla yağlanmış tepsiye koyun. (ben yağlı kağıdın üstünde yaptım...

Bu ölçüden yaklaşık 18-20 adet çıkıyor. Tepsiyi ısıtılmış fırına koyup kızarana kadar pişirin. (35-40 dakika)

içi için;
vanilya hariç tüm malzemeleri karıştırarak pişirin altını kapayınca 2 paket vailyayı mikser yardımıyla karıştırın

çikolata sosunu hazırlarken,içine 2 pakette çikolata koyarsanız daha hoş oluyor...


bu tarifi mutfak güncesi arkadaşımın blogundan aldım ve denedim,çok güzel oldu ve ilk kez yapıyorum daha prefiterolu,
çocuklar bayıldı özelliklede oğlum :)
ölçüleri 2 katına çıkardım ben,normali bunun yarısı idi ama oğlum sadece 10,15 tane yer maşallah :)

afiyet olsun...



www.nostaljim.org

eee benim sitem işte :))

1 yorum:

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Hayırlı Günler Ailenizle ve sevdiklerinizle birlikte neşeli ve güzel bir pazar günü tatili geçirmenizi dilerim.Sevgiyle,Saygıyla vede Sağlıkla Kalın ALLAHA emanet olunuz Saygılarımla.

Web sayfama ve Blog Sayfama uğrayıp ziyaret eden mesaj ve yorum bırakan sizlere teşekkür ederim.Şiddetli Girip Olduğumdan dolayı siz kardeşlerimi,Dostlarımı ve Arkadaşlarımı on gündür ziyaret edemedim kusura bakmayın.

YETİŞİR

Beni hatirladikça,
Arasira gönlümü al.
Sokakta görünce, gülümse,
Yanima yaklaş,
Az elin elimde kal.

Evine misafir geleyim,
Kahvemi sen pişir.
Taze doldurulmuş sürahiden
Bir bardak su ver
Yetişir...

Alıntı:Ziya Osman Saba
http://www.siirdefteri.com/index.php?sayfa=siir&siir_id=1759

Şükrü Yılmaz
Antakya-Hatay
http://www.sukruyilmaz.net
http://www.sukruyilmaz.net/blog