8 Eylül 2009 Salı

Karakuş Tatlısı...


Bunu kayınbabam çok sever ama kaynanacığım pek yapmaz

ben bi kaç kere yapmıştım çok beğenmişti aklıma geldi yapayım beloş'umda gitmeden tatsın istedim ve bugün,ismetcikle birlikte mutfağa girdik,fındığı dövdü,kapamaya yardım etti,kızartırken yanıma getirdi yani ikimizinde emeği geçti karakuşlarımıza,benim yamaklığımı yaptı oğluşummmm şimdi gelelim tarifimize efendimmm :))

**********************
**********************


2 su bardağı un,
aldığı kadar su,
tuz -açmak için nişasta.

2 su bardağı dövülmüş ceviz yada fındık içi,
2 tatlı kaşığı toz şeker (karıştıralım
*********************
Şerbeti için:
4 su bar.şeker
4,5 su bardağı su,
biraz limon(içine sıkmak için)
sıvıyağ

önce hamurumuzu yoğuralım ve bezelere ayıralım,nişasta yardımıyla incecik açıp avuç içi kadar kare parçalar şeklinde keselim,her bir karenin içine fındık içinden birer tatlı kaşığı koyup,bayram şekeri gibi şekil verelim,işlem bitince bol yağın içinde hepsini pişirelim,istediğiniz zaman şerbetini kaynatıp (şerbet sıcak olacak) içine karakuş tatlılarımızı atıp biraz şerbetini çekmesini bekleyip servis yapalım...afiyet olsun... :))

http://www.nostaljim.org/
ee bizim sitemiz işte :))

10 yorum:

Unknown dedi ki...

ÇOK FARKLI BİR LEZZET İLK KEZ GÖRÜYOR İLK KEZ İSMİNİ DUYUYORUM ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLER..

esengül dedi ki...

teşekkürler şükrü bey ve dileklerinizede katılıyorum :(

esengül dedi ki...

tşkler candantarifler,bu genellikle adana ve mersindeyapılır canım :)

Dih Rocha dedi ki...

Olá! Conheci seu cantinho que é tudo de bom!
Lindo, criativo, delicioso e ... nutritivo!...
Amei mesmo!!!
Parabéns pelo seu trabalho!
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
sonhandocomedilenerocha.com
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

Pembe Tatlar dedi ki...

hımm çok değişik ve sunum çok hoş ellerine sağlık canım...

esengül dedi ki...

tşkler Edilene Rocha :)

esengül dedi ki...

pembe tatlar,gerçekten değişik ve tadıda güzel,teşekkürler canım :)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım ilk kez duyuyorum bu tarifi ellerine sağlık.
böyle tatları tanıtıyor olmanızda çok güzel.

esengül dedi ki...

tşkler örgü çantam,yöresel tatlar yaptıkça paylaşıyoruz işte canım :)

serpilobakizi dedi ki...

çok farklı bir tarif arkadaşım hiç duymamıştım eline sağlık sevgiler