27 Ekim 2009 Salı

Kadın Olmayı Özledim

KADINLIĞIMI ÖZLEDİM…
Ben hiç erkek gibi bir kadın olmayı istemedim!
Ben kadın gibi kadın olmayı istedim…
Ve hep bunu özledim.
Ben sadece beni sevsinler istemedim!
Ben erkeğin omzunu istedim...
Orada ağlamayı özledim.
Ben hiç erkekle eşit olmak istemedim!
Ben erkeğin üstünlüğünü istedim…
Bakışından irkilmeyi özledim.
Ben erkek gibi sevişmeyi istemedim!
Kadınsı duygular istedim…
Dokununca titremeyi özledim.
Ben hiç erkek gibi hesap sorayım istemedim!
Bana hesap sorulsun istedim…
İlgilenilmeyi özledim.
Ben erkek gibi hep kararları veren olayım istemedim!
Ben fikirler uyuşsun istedim…
Birlikteliği özledim.
Ben erkek gibi bağıran olmak istemedim!
Ben susabilmeyi istedim…
Sakinlik ve huzuru özledim.
Ben erkek gibi özgürlük istemedim!
Kadın gibi sorgulanmak istedim…
Kıskanılmayı özledim.
Ben erkek gibi gözlerim uzaklarda olsun istemedim!
Yakınımdakileri sevmek istedim…
Paylaşabilmeyi özledim.
Ben erkeğimin bana ‘’seksisin’’ demesini istemedim!
Ben ‘’güzelim’’ denilsin istedim…
Yumuşacık duyguları özledim.
Ben erkek gibi güçlü görüneyim istemedim!
Gücü onlarda görmek istedim…
Sahiplenilmeyi özledim.
Ben erkek gibi arkadaş olayım istemedim!
Ben erkeğimin kadını olayım istedim…
Kadınım denilmesini özledim.
Ben erkek gibi hiç baba olmayı istemedim!
Ben hep anne olmak istedim…
Anneyken bile bu duyguyu özledim.
Ben hiç erkeğimin anası olmak istemedim!
Ben sevgilim denilsin istedim…
Fark edilmeyi özledim.
Ben hiç erkek gibi bir kadın olmayı istemedim!
Ben hep kadın gibi kadın olmayı istedim…
Ve içimdeki fahişeyi özledim.
Yaradılış tan mı? Yoksa! Yaşananlardan mı? Bir kadın, KADIN olmayı özler.
.
Daha doğduğumuz da fiziki, sonrasında bastırılmanın getirdiği kişilik ezikliğini düşünecek olursak! Sanırım..Yaşananlar, bize KADIN olmayı özlettiriyor.
Güçlü kadın, ezik kadın, anne kadın, hizmetçi kadın, frigit kadın, fahişe kadın, erkek kadın, seksi kadın, aptal kadın, zeki kadın, çirkin kadın, güzel kadın, yalnız kadın………………Amma adı var! Kadının.
Ve! Yaşamın getirdiklerinle, bu adlardan biri yakıştırılan türlü türlü kadın…..
Feminist değilim ve olmak da istemedim. Ne olanları, ne de sonradan olma feministleri de hiç sevmedim. Erkek erkekliğini, kadın da kadınlığını bilmeli diyenlerdenim. Ne yazık ki! Hayat şartları ve medeniyetin; sorumlulukla beraber fedakarlığın getirdiği birliktelik iletişimini, nasıl alt üst ettiğini ben de sizler gibi.. Yüreğim burkularak izlemekteyim. Erkeklerin; Uçkur derdine düşüp, yatıp kalkıp seksteki performanslarının hesaplarını yaparken! Bu arada; Geç kalmadan! Birlikte olduğu kadınların da bir şeyler isteyebileceğini fark edecek kadar, beyin ve gönül performanslarına dikkat etseler… Bizler de kadınlığımızı bu kadar özlemeyiz! Sanırım.
Sanırım; Hiçbir kadın, erkeğin yapması gereken işleri durup dururken üstlenmez. Sert ve tuttuğunu koparan, baskın karakterli bir kadın bile olsa; yüreği, erkek gibi olmayı istemez. Her Kadın, bilir ki! Erkekler güçlü kadın isteseler de... güçlü kadını sevmez. Kadın bilir ki; erkeğinden bir şey istemezse! Erkek kendini kendi gibi hissedemez. Kadın bilir ki; Erkek, kendisinden çok şey isteyen, kendisine öğretmenliği hissettirene sahip çıkar… İster. Ama bilmezler ki! Onları aptal ve yapmacık da bulsak bizler…Yalan değil! Yaşayabildikleri kadınlıklarını İmrenerek izler, hatta takdir ederler…
Eğer yaşam; Kadına güçlü olmasını gerektirecek bir yol çizip de… mecbur etmişse! Peki, güçlü kadının suçu ne? Sarıldıkları insanların, tutundukları adamların onları hak etmediklerini düşünüp; Aşka inançlarını kaybedip! Kendilerine sığındılarsa! Yalnız kadının suçu ne?
Eğer yaşam; Onca yükün altında ezilesi bir yaşam sunmuşsa, eğer bir de bu kadının çocuğu varsa…Analığın en büyük vazifesi olduğunu da farkına varmışsa… Yaptığı sadece ağlamaksa! Peki, bu kadının adı ne?
Bir kadını, kadın yapan erkeğiyse; Kadın kadın gibi olmayı istemişse… Buna rağmen! KADINLIĞINI ÖZLEMİŞSE…Suçlu kim? Nerede?

Gülay Kanarya



Bu yazıyı hatunca.net te okudum ve çok beğendim,yazanın kalemine sağlık,zaman ve sorumluluklar bazen kadın olduğumuzu bile unutturuyor,unutuyoruz ama böyle güzel yazılarla bi an bile olsa durup düşünmek insanın kendisini sorgulamasına sebep oluyor,sizlerle paylaşmak istedim...


http://www.nostaljim.org/
ee bizim sitemiz işte

Hiç yorum yok: