1 Ekim 2009 Perşembe

Sokak Kedileri ve Akıllı Kızım ***Bıdık***

Bıdık'ımız :)
Bu bizim akıllı kızımız Bıdık,kendileri Bolu'lu olup Ankara'da ikamet etmektedirler :)
Öyle cins değil kendisi,bildiğimiz sokak kedisi işte,bizde olmasının sebebi ise kedi sever kızım Emoş'umun sayesindedir,şimdi onu çok seviyoruz,ilk geldiğinde bakabilirmiyim diye çokk düşünsem de,sokağa bırakamazdım heleki kış yaklaşırken öyle bir vicdansızlık yapamazdım,hemen bir veterinerle iletişime geçtim,bir yuva bulmak için ama sonrasında onada kıyamadım,evde bana yoldaş oldu,hareketleriyle,sevimliliğiyle sevdirdi kendini bıdığım,şu andada yanımda uyuyor güzel kızım benim... :)öyle haşarılıkları yok,mazlum,tırnaklarını kesiyorum,pisliği yok,tuvaletini nereye yapması gerektiğini biliyor,kabından başka hiç bir yere yapmıyor,kaprisi yok,ne verirsek onu yiyor,kısacası o artık evinde mutlu, diye düşünüyorum :)
Gelelim geliş hikayemize,kızım okula giderken (Bolu'da okuyor kızım)otobüs durağında bıdığı görmüş ama çok küçüktü o zaman daha,3 aydır falan bizde demekki 1,5 2 aylık falanmış,(şimdi genç kız Bıdık'ımız:))
neyse efendim devam edelim :)
"anne ayaklarımın dibine geldi sürtündü gözlerime baktı bende sevdim otobüs geldi bindim gittim"diyor kızım,
"ama pişman oldum neden alıp evime götürmedim" diyede ekliyor,kendide evinde bir kedi besliyor,Fıstık hanım :) birazda ondan çekindi sanırım bakabilirmiyim diye,
ogün öyle geçip gidiyor,aradan 1 hafta 10 gün kadar geçiyor yine aynı durakta kızım yine aynı kediye rastlıyor,öyleki orda bekleyenlerin arasında geziniyor,kendini sevdirmek için sürünüyor ama bizim hayvan sever!!! bazı insanlıktan nasip almamış insanlarımız,kediyi yanlarına çağırıp gelincede ayaklarıyla iteklemiş düşürmüşler,bunu yapanlarda üni. öğrencileri eğitim gören gençlerimizden maalesef ki;(kimse üstüne alınmasın,elbette hayvan sevenlerde var onları tenzih ediyorum ama böyleleride var maalesef)kedicik yine kalkmış gitmiş yine eziyet edip kahkahalarla gülüp bi daha karnına tekme falan atıp kovalamaya çalışmışlar kızım dayanamamış ve kediyi kucaklamış ogün okula gitmemiş eve gelmiş,arkadaşıyla kediciği yıkamışlar,bir gözü çapaktan kapanmış çok az aralıkmış ve tam 3 kez banyo yaptırıp pirelerini tek tek temizlemişler iyice temizlendikten sonrada alıp veterinere götürüp kontrol ettirmişler,haziran 20 benim doğum günüm bana bir tel açtı,"anne sana bir hediyem var çok seveceksin "dedi, sonra dayanamadı söyledi,"anne Fıstık gibi değil çok cana yakın ayaklarımın dibinde geziniyor valla görsen çok seversin" falan diyerek kediciği bana hediye etti,tabi bana pirelerini temizlediğini hasta olduğunu,gözünün birinin çok az açık olduğunu otobüs durağında maruz kaldığı hareketleri söylediği zaman artık istesemde onu vermem imkansız dedim...
Şimdi evimizin neşesi,canıma yoldaş,Allah ömür verdiğincede bende kalacak inş. vermem kimselere diyorum,pek hayvan psikolojisinden anlamam ama kucağımızda balkona çıktığımızda öyle garip ses çıkarıyorki ağlıyor resmen,hadi düşecek korkusu diyoruz ama merdivenlerdende korkuyor karşı komşuma geçerken kucağımda ağlıyor Bıdık'ım,tekrar sokağa atılacağındanmı korkuyor acaba diye düşünüyoruz ama korkmasına hiç gerek olmadığını bir çocuğa anlatır gibi gözlerinin içine bakarak "korkma kızım seni sokağa atarmıyız hiç,sen bizim ailemizin bir parçasısın"diye konuşup anlatmaya çalışıyorum,oda karşılığında kucağıma iyice sokuluyor...
Bence herkes hayvan sahibi olmalı,onları dövmek,işkence etmek,dışlamak yerine sevmeyi denesek...
Şimdi sokakta kedi görünce içim acıyor,helede yavru kedi görünce,öylesine sevgiye şevkate muhtaçlar ki,sadece uzanacak sevgi dolu bir el bekliyorlar inanın,eziyet edecek elleri değil...


www.nostaljim.org
eee bizim sitemiz işte :)))

6 yorum:

muko dedi ki...

yazdıklarında çok haklısın canım sonuna kadar,ama evde bakmak bana göre değil be canım biliyorsun zaten:)

esengül dedi ki...

biliyorum canım biliyorum... :)
eğer benim evim senin gibi olsaydı,yani küçücükte olsa bahçesi olsaydı,sanırım daha çok hayvan beslerdim :)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

bende bir kedi annesiyim:))) canım yaa çok iyi etmişsin dişi kedi sahibine bir başka bağlıdır. kucağına aldığında hissettiklerin de yanılmıyorsun baksana şu gözlere çok şeker . öpücüklerim bıdığa iletisin lütfen:))))
sevgiler iyi akşamlar.

esengül dedi ki...

çok teşekkür ederim ve öpücüklerin bıdıga uygulamalı iletildi :)

bekdikli dedi ki...

canımbenım senı kutluyorum keşke herkes sizin kadar duyarlı olsa.
benimde evde kedim var onu çok seviyoruz ailecek.
ayrıca kapının önündede bir kac tane daha var onlarada bakıyorum...
hayvanlarında bir canı, duyguları oldugunu hatırlatmak istiyorum....)))

esengül dedi ki...

tşk ederim bekdikli,
bizde seviyoruz bıdıkımızı ve iyiki vermemişim diyorum :)