16 Nisan 2009 Perşembe

Su Böreği


Hamuruna
6 yumurta,
1 çay bardağından az eksik sıvı yağ,
1 çay bardağından az eksik su
1 çay. kaşıgı tuz
aldığı kadar un,

aralarına;
bir su bardağı dolusu tereyağ ve zeytinyağı karışımı

içine;
yarım kalıp beyaz peynir ve maydanoz

pişirmek için;
büyükçe bir tencere,
3-5 litre arası su,tuz bir miktar çiçek yağı
3-5 litre arası soğuk su ve büyükçe bir kap
orta boy tepsi...



yumurtaları kırıp yağı,suyu,tuzu karıştırdım,
aldığı kadar unu ekledim,yumuşak bir hamur elde ettim

sonra ceviz büyüklüğünde bezelere bölüp( yaklaşık 16 beze falan çıkıyor
bir tepsiye 12 kullanıyorum,4 bezeyide 8 eşit parçaya bölüp orta boy teflon tavada yaptım)
bezelerin hepsini ince açtım,açma işlemi bitince,büyükçe bir tencereye su koydum,
içine tuz ve birazda çiçek yağı ilave ettim, 
tepsiyi yağladım ve en alttaki yufkayı haşlamadan tepsiye yerleştirdim,
kaynadıktan sonra,yufkalarımı tek tek önce kaynayan suya bıraktım ve delikli kepçeyle aldım(çok az bekleyecek,suya atıp her tarafı suya girince hemen alınacak)arkasındanda içi soğuk az tuzlu su olan kaba bıraktım sonra çıkarıp tepsiye yerleştirdim,her yufkanın arasına tereyağ ve zeytinyağı karışımından 2 şer kaşık gezdirdim,
6. yufkanın üzerine peynir ve maydanoz karışımını gezdirdim,
tekrar yufkaları haşlayıp tepsiye yerleştirdim,en üstteki yufkayıda haşlamadım ve 
üzerine yağ gezdirip ocakta sık sık çevirerek her iki tarafıda güzelce kızarana kadar pişirdim
(tepsinin altı pişince düz bir tepsi yardımıyla alt üst yapabilirsiniz omlet gibi)
isterseniz fırındada pişirebilirsiniz ocak daha yumuşak olduğu için benim tercihim ocakta pişirmek...
afiyet olsun...


www.nostaljim.org

ee bizim sitemiz işte :))

2 yorum:

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba su boreğinden bır porsıyonaldım ben barner almayı bılmıyorum teşekkürler

esengül dedi ki...

afiyet olsun :)
bende bilmiyordum ama deneme yanılma yoluyla buldum canım :)
önemli değil olsun...