14 Nisan 2009 Salı

Tavuk Çorbası(arabaşı)


yine bir memleket tarifi gelsin :)

genellikle silifke mut civarlarında yapılır daha çok :)

bir tavuk gögsü,
4 y.kaşığı un,
1 bardak çiçek yada zeytinyağı,
bir çorba kaşığı,yarısı biber yarısı domates salçası,
yeterince tuz,karabiber,kırmızı biber...

tavuk gögsünü haşlayıp bir kenara alalım,
diğer tarafta unu yağın yarısı ile iyice kavurun,
ve karıştırarak tavuk suyuna ekleyin,
diğer kalan yağıda salçayla kavurup çorbanın suyuna ekleyin,
tavuklarıda küçük küçük didikleyin ve 
karabiberini,kırmızı biberinide ekleyip afiyetle yiyin 

not=eğer kavurduğunuz un,çorbada un pütür pütür olursa telaş etmeyin,etleri karıştırmadan
mikserle bir kaç kez çırpın,pütürden eser bile kalmaz


www.nostaljim.org

ee bizim sitemiz işte :)))

2 yorum:

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba canım arabaşını çok sevıyorum ama hamurunu yutamıyorum çığnıyorum elıne sağlık bende sıvaslıyım annem çok yapardı ben mutta kaldım enıştem yandarma komutanı ıdı

esengül dedi ki...

selam :)
evet hamuru bizdede yapılmaz aynen yutamıyoruz bide hoşumuza gitmiyor :)

tşkler yorumuna :)